Jaka jest cena za stronę internetową?

Zazwyczaj pierwsze zadawane pytanie przez klienta dotyczyły właśnie kosztów stworzenia strony internetowej. Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. To tak samo jak przy kupnie auta, wszystko zależy od Twoich aspiracji, od marki, zastosowanej technologii i tego, jakie przeznaczenie ma mieć Twój pojazd. W związku z tym cena może się wahać od 300 złotych do nawet 100 000 w przypadku stawiania dużych serwerów. Te najniższe ceny za witryny zazwyczaj wiążą się z tym, iż są one stawiane przez początkujących w temacie amatorów i koniec końców mogą powodować problemy oraz wymagać poprawek. Warto więc nie popadać w skrajności, bo czasami ta najniższa cena może nam się na koniec potroić, ze względu na poprawki i naprawy.

            Tworząc swoją stronę, warto pamiętać o tym, że dobrze zrobiona strona, to tak jakby Twój pracownik, działający 24 h na dobę, dlatego ważne jest, aby był on jak najbardziej wydajny i przyjazny dla klientów. Strona internetowa to inwestycja na kilka lat, a nie zbędny koszt, który trzeba możliwie jak najbardziej zminimalizować.

Spis treści

1. Jakiej strony potrzebujesz?

Jeżeli firma posiada już pewną pozycję na rynku, a jej strona ma pełnić jedynie funkcję prostej wizytówki to wystarczy tak zwany „one-page”. Jest to strona bez dodatkowych podstron (zakładek), na której użytkownik znajdzie krótki opis firmy, ofertę oraz dane kontaktowe. W praktyce jednak najczęściej wizja klienta jest całkowicie inna. Stawia się u nas z zamiarem stworzenia nowoczesnej strony, profesjonalnie prezentującej działania firmy, dostosowanej do urządzeń mobilnych, która będzie intensywnie przyciągała uwagę i aktywnie zwiększała liczbę nowych klientów. Częstym dodatkiem do standardowych stron firmowych z kilkoma podstronami jest funkcjonalność bloga, pozwala to nie tylko na zwiększenie liczby odwiedzin strony, informowanie na bieżąco klientów o nowych ofertach, promowanie marki, ale również na pozycjonowanie przez duży wpływ na SEO.

Trzecia najczęściej wybierana forma stron przez moich klientów to sklepy internetowe. Głównym celem w tym przypadku jest sprzedaż, ale nie można zapominać, że klient kupuje oczami, a w tym przypadku nowoczesna, przekonująca i przyjazna dla oka strona to klucz do wysokiej sprzedaży. Sklep internetowy to najbardziej złożona forma strony, która w zależności od zapotrzebowania klienta może wymagać wielu rozszerzeń i integracji. Warto początkowo porozmawiać z wykonawcą, czego faktycznie potrzebujesz i w jaki sposób można zminimalizować koszty stworzenia takiego sklepu.

rodzaje stron internetowych

2. Od czego zależy cena strony internetowej?

Każda firma jest inna, działa w innej branży, zatrudnia różnych specjalistów i pragnie dotrzeć do swojej grupy docelowej – można więc uznać, że jej cel jest unikalny.

Trudność wyceny strony internetowej bierze się zatem z kilku zasadniczych powodów:

    • każda strona ma inny wyznaczony cel i określony charakter
    • każdy klient posiada dane zasoby i ograniczenia
    • wymagania klienta zazwyczaj zmieniają się w trakcie realizacji

3. Postawienie strony WWW

Mówiąc bardzo ogólnie, na cenę wpływa rodzaj strony, oczekiwania względem wyglądu (szablon czy indywidualny projekt graficzny), liczba podstron, funkcjonalność oraz wybór wykonawcy (agencja, a freelancer). Najprostsze strony „one-page” narzucają najmniejsze koszty, ponieważ nie zawierają żadnych podstron ani zbędnych dodatków. Ponadto powstałe za orientacyjną stawkę: 800-1500 zł serwisy nie są w żaden sposób unikalne oraz brakuje im wielu funkcji. Jeżeli chcesz uzyskać szacowaną cenę Twojego projektu, to wypełnij ten formularz.

W cenach: 1500- 3500 zł, można już liczyć na witryny przystosowane do wyświetlania na mobilnych urządzeniach, z kilkoma podstronami i systemem CMS, który umożliwi nam samodzielną edycję treści. Dla prężnie działających przedsiębiorstw to dużo lepsza opcja, która zapewnia możliwość bieżącej aktualizacji.  

Nie bez powodu najwięcej kosztują strony nowoczesne, atrakcyjne i profesjonalne. Wydatek powyżej kilku tysięcy złotych daje gwarancję unikatowej witryny dopasowanej do wysokich oczekiwań, przygotowaną zgodnie z zasadami UEx oraz zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarek.

4. Dodatkowe koszty przy stronie

Warto jednak pamiętać, że samo postawienie strony WWW, to nie wszystko. Aby firmowa witryna działała poprawnie oraz spełniała założoną funkcję, to należy ponieść również następne wydatki. Do kosztów związanych z budową i prowadzeniem strony zalicza się:

  • Hosting – miejsce na serwerze, który działa bez przerwy – 24/7
  • Domena internetowa – unikalny adres każdej działającej platformy (np. Twojadresstrony.pl)

Do działania strony internetowej te dwie składowe wystarczą, a ich koszt to około 300 złotych rocznie. Istnieje jednak szereg dodatkowych wydatków, które można ponieść w związku z prowadzeniem strony. Niezależnie od rodzaju strony zaleca się dokupienie certyfikatu SSL, który poprawia wyniki w wyszukiwarce Google i zabezpiecza stronę. Aktualnie staje się to standardem, więc warto dopłacić te niecałe 100 złotych rocznie, aby skutecznie budować widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jeżeli sam nie siedzisz w tej branży, a zależy Ci na dobrych wynikach i prawidłowym działaniu strony, która będzie dla Ciebie pracować, najlepiej powierzyć prowadzenie takiej strony specjaliście. Taka opieka nad stroną zwykle obejmuje aktualizacje komponentów strony, tworzenie kopii zapasowych oraz opcjonalnie w jej skład wchodzi kilka godzin pracy nad dowolnymi zmianami/dodawaniem nowych funkcji do strony. W dodatku Prowadzenie strony zgodnie z UX gwarantuje przyjazny design, łatwość obsługi, czytelność, intuicyjność, atrakcyjność, szybkość i dostępność naszego portalu na każdym urządzeniu.

hosting stron internetowych

5. Dlaczego warto podjąć współpracę z freelancerem?

Wiążesz się z jednym wykonawcą na dłużej i dajesz sobie dużą elastyczność. Ponadto wiesz, że jedna osoba działa i tworzy cały projekt od A do Z, zgodnie z Twoimi wytycznymi, a nie jak w przypadku agencji, praca jest rozłożona na parę osób. Freelancer sam zarządza swoim czasem, pracuje w dogodnych dla niego godzinach, zwykle w domu. Osoby pracujące w ten sposób nie ponoszą kosztów związanych np. z utrzymaniem biura. Dzięki temu może zaproponować niższą cenę za swoje usługi. Największym jednak plusem współpracy z freelancerem jest osobista relacja i ciągłość konsultacji na każdym etapie budowy strony.

6. Moja oferta

  1. Strony typu „one- page” – od 1000 zł netto do 2300 zł netto.
  2. Strony firmowe z kilkoma podstronami- od 1500 zł netto do 3000 zł netto.
  3. Sklepy internetowe- od 3000 zł netto do 5500 zł netto.

Co więcej, dla każdego klienta oferuje darmowy hosting, domenę i certyfikat SSL na okres roku gratis!

Każdy projekt jest stworzony na podstawie indywidualnego projektu graficznego klienta. Nie pracuję na gotowych szablonach, a każdy element strony może być dowolnie modyfikowany. Na każdym projekcie dokonuję poprawek, dopóki klient nie będzie zadowolony w 100%. Do każdego podchodzę indywidualnie i z otwartą głową!

Wycena Strony Internetowej

Wypełnij formularz, aby sprawdzić cenę stworzenia Twojej strony internetowej